Friday 30 September 2011

Kisah mengarut di pagi hari...

Assalamualaikum...

Nak mengarut ttg ape ye hari ni? Ha! Nak bercerite suatu kisah due kawan la. Asyiqin dan Aqila. (bukan nama samaran)

Kisah bermula apabila dua kawan ni berjalan pulang dari kampus setelah mengenyangkan perut masing2 di kantin. Hari yang panas menambahkan lagi kebingungan dalam kepala dua sekawan ini. Sedang mereka berjalan di bawah susur gajah bagi meneduhkan diri daripada matahari terik dan bahang yang membakar kulit, Asyiqin tanpa sengaja meluahkan harapan instantnya, "Aku rasa macam nak berbasikal la". Terdetik pula niat tersebut apabila terlihat basikal yang berjejeran di tepi laluan susur gajah itu. Tidak sampai 2 saat, Aqila yang dalam kehairanan pun bertanya, "Merbasikal? Mer-?" (sah xkorek telinge ni!) Asyiqin dengan segera membetulkan Aqila, "BERbasikal la! Mer- tu bukan imbuhan pon." Aqila yang ternyata tersalah dengar, gelak berbahak2. Atau bak kate Piko (bukan nama sebenar) - "gelak tipu".

Setelah itu kami terdiam sejenak untuk setengah saat. Secara tiba2, Aqila menyuarakan satu soalan, "Kalau merpati? Kata dasar die pati la?" smbil menyambung gelakannya yang tersisa. Asyiqin turut sama bergelak tawa apabila memikirkan kebingungan pertanyaan Aqila. Namun begitu, Asyiqin tetap melayan kebingunan tersebut dan mengeluarkan satu pernyataan yang lebih bingung lagi. "So, mase die terbang...kite kate die sedang merpati la?" Riuhnya jalan raya yang sesak itu kedengaran seperti tikus berdecit apabila dibandingkan dengan gelak tawa Asyiqin dan Aqila. (ok, ni over!) Ternyata perbualan tersebut belum capai titik noktahnya apabila Aqila menyambung dengan satu penyataan lain, "Kalo merpati tu word english, die dh jadi merpatid (past tense)". Hingar bingar jalan raya kini dapat disamakan dengan bunyi semut yang bekerja keras membawa makanan yang 50x lebih berat daripadanya (sunyi).


Ok, cite dah jadi boring bile dinovelkan cmni. Bile berjalan dengan Aqila, begini la jadinya~ ahaha... pagi yang terisi dengan perbualan yang xmembangun! =.="


(punye susah nak buat ayat cerite)

Ok, done mengarut. Hati sudah senang. Perut pon sudah lapar.

2 comments:

bilik putih said...

apekah asyiqin ramdan ?

haha xD

Asyiqin said...

asyiqin ramdan ialah nama seseorang. (buat2 xpaham)

hehehe...teringat kemengarutan kitorg pagi td. +.+"